Warning: Declaration of mythemes_walker_nav_menu::start_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker::start_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /data/7/e/7e78aead-28f9-4748-8aef-de5f96250fd5/nasehobby.sk/sub/ubytovanie-v-krtisi/wp-content/themes/my-base/resources/lib/template/menu/main.php on line 205

Warning: Declaration of mythemes_walker_nav_menu::end_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker::end_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /data/7/e/7e78aead-28f9-4748-8aef-de5f96250fd5/nasehobby.sk/sub/ubytovanie-v-krtisi/wp-content/themes/my-base/resources/lib/template/menu/main.php on line 210

Warning: Declaration of mythemes_walker_nav_menu::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker::start_el(&$output, $data_object, $depth = 0, $args = Array, $current_object_id = 0) in /data/7/e/7e78aead-28f9-4748-8aef-de5f96250fd5/nasehobby.sk/sub/ubytovanie-v-krtisi/wp-content/themes/my-base/resources/lib/template/menu/main.php on line 215

Warning: Declaration of mythemes_walker_nav_menu::end_el(&$output, $item, $depth) should be compatible with Walker::end_el(&$output, $data_object, $depth = 0, $args = Array) in /data/7/e/7e78aead-28f9-4748-8aef-de5f96250fd5/nasehobby.sk/sub/ubytovanie-v-krtisi/wp-content/themes/my-base/resources/lib/template/menu/main.php on line 319
42. týždeň 2013 - Ubytovanie v Krtíši

42. týždeň 2013

11 októbra, 2013 under Čo dnes na obed, Všeobecné

menu Na tomto mieste sme uverejňovali jedálny lístok našej obľúbenej reštaurácie Café Viva. Žiaľ už nebudeme.

Zo štatistík vieme, že ste ho čítali a zrejme ste reštauráciu aj navštevovali. To môžete aj naďalej, varia tam naozaj dobre a chutne a aj personál je milý a ústretový. Len si musíte inak zistiť, čo bude dnes na obed.

Café Viva sa rozhodlo zapojiť do systému centrálneho registra reštaurácií v meste. Akéhosi agregátora všetkých podnikov, kde ponúkajú obedové menu a tiež rozvážajú obedy do podnikov a prevádzok v meste. Na jedinej stránke si môže hladný človek pozrieť, v ktorej reštaurácii čo práve dnes ponúkajú a rozhodnúť sa zájsť si na obed alebo si ho nechať doviezť. Alebo v prípade jedál na objednávku si objednať, čo bude jesť zajtra.

Tieto agregátory majú jednu nespornú výhodu pre zákazníka. Umožňujú mu pozrieť si viacero ponúk, rozhodnúť sa pre jednu a tú si objednať. Či už podľa ceny, kvality alebo chuti.

Výhody agregátorov pre podnik?

Aj predajcovia všeobecne (pri agregátoroch zliav a podobne) majú z agregátorov výhody. Najmä tí slabší. Dostanú sa do ponuky spolu s kvalitnejšími a známejšími predajcami a môžu dúfať, že ak lojálny zákazník bude náhodou u svojho obľúbeného dodávateľa nespokojný, nemá ďaleko konkurenčnú alebo lacnejšiu ponuku a vyberie si inde. Teda u nich.

Ako to však je s kvalitným poskytovateľom služieb? Svojím dobrým menom robí reklamu outsiderom a posiela svojich zákazníkov konkurencii a začiatočníkom. Tých zákazníkov, ktorých vernosť si musel prácne vybudovať tvrdou drinou, dlhodobým varením kvalitných a chutných jedál. Tých zákazníkov, ktorých vernosť a spokojnosť zaplatil nemalými nákladmi.

Jedálny lístok mailom

Café Viva niekoľko mesiacov posielala svojím zákazníkom jedálny lístok emailom. Na mailovú adresu, ktorú od nich získala za týmto účelom. Jedálny lístok na budúci týždeň prišiel väčšinou vo štvrtok večer, vo formáte doc (Microsoft Word). Prevádzkovateľ tejto stránky ho vložil na web tak, aby vyšiel najneskôr v nedeľu popoludní. V podstate jednoduchá ručná práca, copy and paste.

obed

Tentoraz prišiel jedálny lístok vo formáte pdf. Celkom iste lepšie riešenie, použiť otvorený formát s voľne dostupným prehliadačom. To, že je mizernej kvality, môže byť detská choroba, časom to chlapci doladia. Čo mi však vadí, je reklama na konci jedálneho lístka. Nie len na firmu, ktorá prevádzkuje portál a agregátor reštaurácií, ale na samotný agregátor, čo znamená, že aj ľudia, ktorí doteraz chodili na obed len do Vivy a nechávajú si posielať jedálny lístok mailom, majú rovno na jedálnom lístku napísané, kam sa majú ísť naobedovať inde!

No a ešte tu môže byť jeden problém. S mailovými adresami. Tie dostal prevádzkovateľ Café Viva pre potreby posielania jedálnych lístkov Café Viva svojim zákazníkom. Ak tieto adresy teraz firma, prevádzkujúca Café Viva, poskytla tretej strane, ktorá veľmi pravdepodobne nemá súhlas majiteľa mailovej adresy so zasielaním akýchkoľvek zásielok od prevádzkovateľa agragátora. A môže byť len otázkou času, kedy jeho prevádzkovateľ použije tieto adresy aj na niečo iné, čo sa volá nevyžiadaná reklama, spam, čo je aj na Slovensku trestné. A rovnako trestné môže byť aj poskytnutie legálne získaných adries so súhlasom inému právnemu subjektu.

Budovať svoju značku alebo splynúť s davom?

meat Keď sa opýtate akéhokoľvek výrobcu alebo obchodníka, či by radšej predával pod svojou jedinečnou značkou svoje výrobky alebo služby, alebo bol len jedným z mnohých anonymných poskytovateľov na trhu, tak odpoveď by bola jasná. Budovať svoju značku sa oplatí, aj keď je to proces náročný na čas a financie. Jedine vaša vlastná značka vám umožní odlíšiť sa od množstva konkurencie a pomôže vám aj dosahovať vyššie tržby a zisky. Prečo myslíte, že sa tak dlho naťahovali Apple a Samsung o polomer zaoblenia rohu mobilného telefónu? Dnešné smartphony sa podobajú ako vajce vajcu a Apple nechcel, aby si jeho mobil ľudia mýlili s konkurenciou. Rovnako keď na hlavnej ulici skrachuje nejaký butik s handrami, nový nájomca ako prvé premaľuje firemnú tabuľu, vyvesí svoju značku a až potom dovezie tovar. Možno rovnaký, možno podobný, ale iný.

Preto ma mrzí, že Café Viva svoju vybudovanú značku hodila do rybníka so všetkými reštaurácia a „reštauráciami“ v meste. Roky práce sú fuč za vidinu krátkodobého nárastu tržieb. Ošiaľ pominie, po čase sa všetci zákazníci vrátia ku „svojim“ reštauráciám, len porovnávače cien a cenová vojna spôsobí pokles tržieb a zisku. A keď nie je zisk, nebude na investície do udržania a zlepšenia kvality. Či už stolov a stoličiek, ktoré sa už začínajú hlásiť o potrebné opravy, alebo do vybavenia kuchyne či platov (ne)spokojného personálu.

Takže jediný, kto na tom získa, je prevádzkovateľ porovnávača. Získa návštevnosť stránky, ktorú by nikto takmer nečítal, keď inzeráty sú občas staré, vydávanie elektronickej verzie okresného plátku mešká aj tri týždne… A mňa by po čase zaujímala odpoveď Café Viva na jedinú otázku:

Stálo to za to?

Pokúšal som sa po jednom z obedov hovoriť vo Vive na tému internet a  prezentácia Café Viva. Nemal som na mysli niekoľko rokov staré fotky na sociálnych sieťach, nemal som na mysli byť ihlou v kope sena. Viem, že vybudovať značku a držať jej cveng stojí nemalé úsilie. Nestačí raz niekam „zavesiť“ inzerát alebo do mapy pichnúť špendlík. Kvalita je proces. Keď to chápu v kuchyni, prečo to nechápu aj mimo nej?

Vedľa Vivy je podnik iného druhu, s celodennou prevádzkou. Zatiaľ sa zdá, že svoje pôsobenie na nete berú vážnejšie, že sa nechcú stať jedným z mnohých. Ich značka má v súčasnosti oveľa nižšiu „cenu“, takže môžu poctivou a trpezlivou prácou len získať. Paradoxne môžu z tejto nepriaznivej situácie individuálnym prístupom vyťažiť viac, ako Viva môže stratiť svojou stádovitosťou.

comments: 0 » značky: ,

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>